PDA

View Full Version : Fungerar detta?

mangebange
27-09-2011, 10:22
Hejsan!

Jag är rätt ny inom ämnet om dreambox etc. Går detta bara att köra genom Comhem, CD, Viasat på satellit?

Eller är det möjligt för mig att ta emot alla kanaler in i min box via internet från någon som har kanalpaketen via satellit? Alltså att jag själv inte behöver ha parabol etc. (Bor i lägenhet utan möjlighet till parabol). Utan bara en internetanslutning som tar emot det hosten sänder ut?

Tack på förhand!
Magnus

satellitkalle
28-09-2011, 06:23
Du måste ha en egen leverantör av digitaltv, det är endast koder som skickas via nätet

Kebabrulle
28-09-2011, 10:37
Jo, det går att strömma TV från exempelvis en server med TV-kort i. Dock måste du ha en ganska bra dator och snabb internetuppkoppling.
Där servern kommer att stå behöver du även en parabol och abonnemang på kanalerna du vill se. Alltså en ganska dyr och krånglig lösning, men det fungerar.

mangebange
28-09-2011, 10:42
Jaha okej, då förstår jag. Ja mitt alternativ hade varit att göra den strömningen via en server då exempelvis, hemma hos mina föräldrar. Men där har dem inte mer än en 8/1 uppkoppling och förmodar att det går tungt då, samt varken de eller jag skulle kunna belasta linan om man vill kunna kolla på tv.

Då verkar det som att jag är fast med boxer, för till det finns det inte någon form av cardsharing eller?